Telerehabilitacja

W związku z wprowadzonymi od 01.04.20 zmianami w realizacji usług z zakresu Fizjoterapii, nadal jesteśmy do Państwa dyspozycji, obecnie w zmienionej formie.

Telekonsultacje oraz wideokonsultacje z Fizjoterapeutą

Wszystkich Pacjentów, którzy potrzebują pomocy, zapraszamy do telekonsultacji oraz wideokonsultacji, dzięki którym nasi Fizjoterapeuci będą mogli przeprowadzić wywiad oraz poznać objawy, a Państwo uzyskają poradę, jak zmniejszyć dolegliwości bólowe oraz otrzymać indywidualny instruktaż w zakresie ćwiczeń do wykonania w domu.

Jakie są następstwa niewystarczającej aktywności ruchowej (hipokinezji) powyżej 20 dni? Najważniejsze z nich, to zmniejszenie:

  • maksymalnego pochłaniania tlenu przez organizm
  • objętości wyrzutowej serca
  • objętości serca
  • liczby erytrocytów
  • wrażliwości tkanek na insulinę
  • odporności nieswoistej (wrodzonej)

Dodatkowo może powodować odwapnienie kości, upośledzenie perystaltyki jelit, czy zaburzenia w sferze psychicznej.

Telekonsultacje lub Wideokonsultacje (za pośrednictwem bezpłatnego programu Skype) trwają 30 minut, dostępne będą w godzinach 7:00-11:00 od poniedziałku 06.04.2020 w cenie 40 zł. Ruch to zdrowie, który szczególnie ważny jest w okresie zmniejszonej aktywności związanej z #zostanwdomu

Osoby zainteresowane pomocą naszych Fizjoterapeutów, zapraszamy do kontaktu:

☎️ 22 722 38 69
☎️ 22 722 38 29

e-mail: rehabilitacja@biovena.com.pl

Odporność w czasie epidemii

Czas epidemii jest to czas, który pokazuje nam jak ważna jest świadoma i odpowiedzialna postawa każdego z Nas. Jak przygotować się i przetrwać okres pandemii? Od nas zależy jakie będziemy mieć nastawienie i jak ten czas wykorzystamy. Pamiętajmy, że szczególnie w tym okresie ważna jest odporność, o którą powinniśmy dbać codziennie.

Co ma wpływ na odporność?

  1. geny (rodzinne obciążenia)
  2. styl życia (kondycja psychiczna i fizyczna)
  3. żywienie (jakość produktów, sposób przyrządzania potraw, jakie przyprawy stosujesz)
  4. środowisko (spacery na świeżym powietrzu, ekspozycja na smog)

Ogromny wpływ na nasz organizm ma również sposób odżywiania. Nasz codzienny jadłospis powinien być bogaty w warzywa i owoce, ryże, kasze, mąki, orzechy, warzywa strączkowe. Wiemy, że w obecnych czasach żywność jest wysoko przetworzona, zmodyfikowana uboga w minerały, dlatego tak ważne jest uzupełnienie naturalnymi witaminami, których nie da się dostarczyć z pożywieniem. Powinniśmy jeść dużo dań ciepłych, rozgrzewających oraz z użyciem przypraw tj.: papryka ostra, słodka, chili, szafran, kardamon, kurkuma, imbir.

Dbajmy o sen, ograniczmy używki, dbajmy o regularną aktywność fizyczną!

“Ruch może zastąpić niemal każdy lek, ale żaden lek nie zastąpi ruchu” – to słowa Wojciecha Oczko, nadwornego lekarza Stefana Batorego i Zygmunta III Wazy

Ruch wpływa na układ krążenia, obniża ciśnienie tętnicze, zapobiega cukrzycy, obniża poziom lipidów we krwi, wpływa na produkcje endorfin. Genetycznie jest zakodowana potrzeba ruchu, to nasz styl życia powoduje, że poziom aktywności się zmniejsza, co sprzyja rozwojowi chorób cywilizacyjnych tj. cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, depresja. Warto się zmotywować do systematycznej aktywności, z uwagi na obecne zalecenia aktualnie w warunkach domowych.

Codziennie (3-5 razy w tygodniu) przez 30 minut wykonujmy ulubioną formę ruchu. np. ćwiczenia rozciągające lub taniec. Podczas intensywności treningu kieruj się zasadą „mniej a częściej” oraz kontroluj parametry tj. ciśnienie, tętno. Dzięki ćwiczeniom zmniejsza się również ryzyko osteoporozy, wzrasta siła mięśniowa, poprawa równowagi i propriocepcji (czyli tzw. czucia głębokiego). Jednak aktywność trzeba stopniowo podnosić, zaczynać od lżejszych ćwiczeń przechodzących do trudniejszych.

Nasi Fizjoterapeuci szczególnie zalecają:

  1. ćwiczenia oddechowe – odpowiadają za utrzymanie drożności dróg oddechowych, ruchomość klatki piersiowej, wzmocnienie mięśni klatki piersiowej, ułatwienie usunięcia wydzieliny, np. dmuchanie w chusteczkę,
  2. ćwiczenia. aerobowe – mają na celu dotlenienie organizmu np. jazda na rowerze stacjonarnym
  3. ćwiczenia siłowe – mają na celu wzmocnienie mięśni, np. przysiad, pompka,
  4. ćwiczenia rozciągające (stretching) – maja na celu utrzymanie ruchomości w stawach, np. wznos piłki po ścianie przodem w górę.
  5. ćwiczenia równoważne– mają na celu poprawę koordynacji ruchowej, wzmocnienie mięśni głębokich, oraz chronią przed kontuzją, upadkiem, np. siad na piłce, stanie jednonóż
  6. ćwiczenia koordynacyjne
  7. rollowanie

Przypominamy, że to ruch pomaga utrzymać prawidłową pracę przewodu pokarmowego, zapobiega zaparciom. Zwiększa się ilość mazi stawowej w stawach, co zmniejsza ból. Zmniejsza się ryzyko wystąpienia nadwagi, powstawaniu wielu chorób tj. depresja, udar mózgu, zawał serca.

W razie dodatkowych pytań dotyczących zdrowego stylu życia oraz działań prozdrowotnych zapraszamy do kontaktu:

mgr Fizjoterapii Anna Gołębiecka
e-mail: anna.golebiecka@gmail.com